Hittil har nesten 300 båter, mange bobiler og flere hytter fått mer strøm og bedre ferie med Makspower

Superkvalitet: Ingen feil på ca. 1000 batterier levert.

Mer strøm?

Er du lei av lite strøm og uendelig treg lading i båten eller bobilen?

Les våre referanser og om våre løsninger for optimal lading.

 

Makspower 100 AH 12 volt LiFePO4 Lithium Jernfosfat batteri, vekt 13,8 kg. Erstatter 200 AH AGM/GEL batteri, vekt 64 kg.

 

Makspower LiFePO4 100 AH. kapasitet. Med BMS 150 A (kan lades med opp til 150 Ampere) kr. 6.900,- ink. mva. eks. frakt.

 


Innebygget BMS Battery Management System beskytter batteriet mot overspenning, overlading,  temperatur, for høyt strømuttak og kutter strøm inn og ut når verdiene overskrides. Autorecovery slår batteriet på igjen når normale verdier er tilbake.

Mål:                      
Lengde: 342 mm
Bredde: 173 mm
Høyde: 212 mm  
Vekt: 13,8 kg.     

Les referansene og se hva våre kunder skriver.

 

For full kontroll over strømforbruket trenger du en batterimonitor Victron BMV 700/702  

Victron BMV 700 og 702 kan konfigureres for LiFePo4 batterier og blybatterier.


For nytelse ombord trenger du en Ren Sinus Inverter 1500 watt kontinuerlig:  Pris kr. 3.199,- inkludert mva.  eks. frakt    Normalpris kr. 3.700,-   

                                                                                                          

Kontakt Makspower og be om forslag til   komplett løsning for strøm i båten eller bobilen.  Vurderer du solceller i kombinasjon med LiFePO4 batterier? Kontakt Makspower:                                             

 

 

Lader dynamoen dårlig? Bytt til Makspower spenningsregulator. Kontakt oss for mer informasjon.

Glem alt om strømproblemer og treg lading i  båt eller bobil. Med Makspower LiFePO4 batterier, en god dynamo med riktig laderegulator lader du batteriene på et blunk.

Hos Makspower kan du  lese om praktiske løsninger om strøm i båt, bobiler, redningsfartøyer, utrykningskjøretøyer, servicebiler og mye mer.
Vårt hovedprodukt er Makspowers LiFePo4 Lithium Jernfosfat batterier som uten tvil er fremtidens batteriteknologi.

LiFePO4 batterier utklasser AGM og GEL batterier. Dobbel strømkapasitet på en brøkdel av vekten.


For tung bobil? For lite strøm? Ut med blybatteriene og inn med Makspower LiFePo4 Lithium Jernfosfat batterier.

Eksempel på lading i båt: Batteribank 3 stk. 100 Ah 12 volt Makspower LiFePO4 batterier, 1 stk. 200 A dynamo og 1 stk. 80 A dynamo. Vi lader med opp til 280 Ampere.
Å lade opp fra minus 100 AH (amperetimer) til smekkfullt batteri tar ca. 35 minutter. Snittladestrøm er på. ca. 200 Ampere.
I vår Beneteau First 456 lader vi 125 Ampere på tomgang ! 

 

 

Hva sier kundene som har erstattet AGM og GEL batterier med LiFePO4, Lithium Jernfosfat batterier:



            * Så fort motoren starter på vei inn til havn etter en lang seilas så fylles batteriene opp.
            * Trenger sjelden landstrøm.
            * Vi har aldri hatt så mye strøm.
            * Billigste måte å redusere vekten i regattabåten pluss bonus med mye mer strøm.
            * Genialt produkt!
            * Reduserer galvanisk tæring med mindre behov for landstrøm.
            * Jeg fikk 45 kg mer nyttelast i bobilen og tre dager med strøm uten 230 volt lading.     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kunder som har erstattet blybatterier med LiFePo4 batterier (Lithium Jernfosfat)

Comfortina 42 seilbåt: 300 Ah LiFePO4 batterier, Balmar 165 A Dynamo, Balmar MC-612 regulator, Deratet dynamo til 135 A:
Vi har alltid nok strøm. Landstrøm bruker vi nesten aldri. Vi skal på langtur. Jeanneau 509 seilbåt: 400 AH LiFePO4 batterier:
Hitachi 80 A dynamo med original laderegulator:
Mer enn nok strøm, ligger mange døgn i uthavn uten å lade. Planlegger å montere ekstra dynamo på 160  A

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     
Landmark 43 racerseilbåt: 200 AhH LiFePO4 batterier: Den rimeligste måten å redusere vekten ytterligere pluss bonus med mye mer strøm. Bruker sjelden landstrøm.
Beneteau First 456 seilbåt: 500 Ah LiFePO4 batterier: 200 A Delco dynamo pluss Hitachi 80 A dynamo.
Lader opp til 280 A. Lader døgnforbruket på 40 minutter.Bruker sjelden landstrøm i brygga eller andre havner. Redusert vekt fra 192 kg til 69 kg. Økte strømkapasiteten til det dobbelte.                                                                                                                                                       
J-92 J boat racing seilbåt: 100 Ah LiFePO4 batteri. 9 HK Volvo diesel. Seiler bare regatta, fikk redusert vekten betydelig og har  tre ganger så mye strøm som med blybatterier, nok strøm til Twostar regatta, lades på et blunk. Genialt produkt!
Hallberg Rassy 39 seilbåt: 200 AH LiFePO4. Har aldri hatt så mye strøm. Lades på et blunk fra 2 x 60 A dynamoer. Spart mye vekt (ned fra 150 kg til 28 kg) og plass. Opplever å ha mer strøm enn med de gamle 500 AH blybatterier på grunn av helt annen ladekarakteristikk.
Eileen II, 92 fot, Norges flotteste seilbåt: 1200 AH bygget til 600 AH i 24 volt: Vektreduksjon fra 570 kg til 170 kg. Meget rask lading og høy spenning på batteriene til tross for stort strømforbruk.
Twostar 36, 100 AH LiFePO4 batteri. Erstattet 190 AH AGM batterier. Reduserte vekten med 40 kg, reduserte ladetiden og har alltid nok strøm. Les mer i Seilmagasinet.
Elan 310 Regattabåt. Byttet ut AGM batterier med 1 stk. Makspower 100 AH LiFePO4 batteri. Det var siste mulighet for å spare betydelig med vekt. Strømkapasiteten ble samtidig doblet.
Jeanneau Sun Magic 44. Byttet ut 1 stk. GEL 200 AH batteri med 2 stk. Makspower 100 AH LiFePo4 batterier. Yanmar 55 HK med 60 A dynamo lader ca. 55 A til batteriene er fulle. Skal bytte til Hitachi 80 A dynamo med ekstern spenningsregulator. Vi har testet ny dynamo som lader opp til 90 A med vår egen eksterne regulator. Vekten er halvert og strømkapasiteten doblet. Med større dynamo og ekstern regulator vil det bli vesentlig mer tilgjengelig strøm.
Hallberg Rassy 45, 100 AH LiFePO4 batteri som nødstrømbatteri til VHF og annet utstyr. Tar lite plass og veier nesten ingenting vs det gamle blybatteriet. Holder svært høy spenning og lades meget raskt. Strømkapasiteten er utrolig.
Bobil nr. 1, 100 AH LiFePO4 batteri. Erstattet 2 x 95 AH AGM batterier med 1 stk. 100 AH Makspowerbatteri. Vektreduksjon på 45 kg !! Nyttelasten økte tilsvarende. Bobilen har vektproblemer vs. 3500 kg grensen. Raskere lading og bedre kapasitet er helt topp.
Bobil nr. 2, 100 AH LiFePO4 batteri. Erstattet 2 x 95 AH AGM batterier. Oppnådde betydelig vektreduksjon og fortalte følgende: Var på to turer på fire og to uker. Hadde ikke behov for lading fra 230 volt noen gang. Strålende fornøyd!
 

 

I Seilmagasinet skriver Axel Nissen Lie om sommerens testen av LiFePO4 Lithium Jernfosfat batterier.

 

Løp og kjøp Seilmagasinet i dag

Send forespørsel og spørsmål til   jfb@makspower.no

Må jeg bytte landstrømlader/ batterilader, kan jeg bruke dynamoen jeg har, må jeg ha ny laderegulator,kan jeg blande blybatterier med Lithium Jernfosfatbatterier, kan jeg bruke Lithium Jernfosfatbatterier til ankerwinchen og baugpropellen, hva må jeg gjøre for å bytte til Lithium Jernfosfat?
Sannsynligvis kan du bruke det meste av det utstyret du har i dag. Men kontakt oss slik at du får vår vurdering og brukertips.

Spørsmål om strøm i båt? Ring 91374100