Fler enn 330 båter, mange bobiler og hytter fått mer strøm og bedre ferie med Makspower
Superkvalitet: Ingen feil på ca. 1300 batterier levert.
Samme batterikonstruksjon som i Tesla biler. Kun det beste er godt nok.

Makspower Lithiumbatterier tåler seriekobling i 24, 36 og 48 volt i motsetning til de fleste andre Litiumbatterier

Referanser

Bavaria 37 Cruiser fikk nytt liv med Makspower LiFePo4 batterier

 

LiFePO4LithiumjernfosfatBavaria37Bavaria 37 Cruiser fikk nytt liv med Makspower LiFePO4 batterier

Hei.

Det er virkelig et nytt liv med Litium batterier!

Jeg har ligget stb. by på bryggen i Håøybukta fra torsdag ettermiddag til søndag formiddag, og på den tiden kun ladet i 2 omganger (med motor på tomgang) i til sammen en drøy time. Motor må jo startes innimellom uansett for å få varmtvann.  For å virkelig få testet batteriene har jeg fråtset i strømforbruk. På denne tiden av året blir det tidlig mørkt, og siden det har vært overskyet i tillegg, så blir det veldig mørkt. Vi lå 4 båter sammen, og for å få litt lys på båter og brygge har jeg ligget med dekkslys på mesteparten av kvelden i tillegg til heater, kjøleboks, lys på cocpitbord og lys i salongen, stereo m.m.. Forbruket var i lange perioder rundt 10 – 12 ampere! Dekkslyset alene tar opp mot 5 ampere. På tomgang, (850 rpm) lader jeg med 25 – 30 A. Ved ca 1600 rpm lader generatoren for fullt med ca 95 A. Vi var over 100 A en kort periode når batteriene var på sitt laveste (- 150 Ah, 25%)

Før oppstart på hjemturen søndag var jeg i minus 127 Ah i batteribanken. Etter en 1 time 50 minutter var banken fylt opp! Min eneste bekymring nå er at generatoren blir fryktelig varm, så jeg bør nok tenke på å få satt inn en regulator som tar hensyn til temperatur. Jeg skal ta en prat med LaSa hva de mener om dette.

Min erfaring så langt er bare positiv.
Dette er nok en investering jeg kommer til å glede meg over resten av båtlivet. Tilleggsbonusen er jo vekten av de nye batteriene som gjør at båten nå har rettet seg opp etter å ha hatt en liten babord logging grunnet tunge blybatterier.

Takk så langt.

Harald Hansen
Driftssjef / Head of Facilities and Security

Teknisk info:
Min båt er en Bavaria Cruiser 37 2014 mod med VP D2-40 . Motoren er byttet etter at båten kom fra verft, da verftet ikke kunne levere større motor enn 30 hk. (D1-30)
På tomgang 1000 omdr. lader den rundt 20 – 25 A, på 2000 omdr er det fullt trøkk 80 – 105 A avhengig av batteritillstand. Tror nok jeg må inn med en laderegulator for ikke å overbelaste dynamo.